30 Temmuz 2009 Perşembe



Öncelik fasulye yada nohut yapacağınızda mutlaka geceden ıslatın ki pişirmesi kolay olsun. Düdüklü tencerede kolayca pişirimim derseniz o ayrı ama onun için bile sabahtan ıslatmak gerekiyor. Ben düdüklü tencere kullanmayanlardanım çok korkuyorum sakarım ya mutlaka patlatırım onu :) gerçi artık çok kolay açılır kapaklıları falan var ama her şeyi yapan ben onu kullanmaktan korkuyorum.
Fasulyemi yazdan annem almıştı o kadar çabuk pişiyorki düdüklü tencereyede gerek kalmıyor. Yemeğimizi yapmaya başlasak iyi olacak acıkanlar vardır :) Geceden ıslattığımız fasulyeyi bir tencerede haşlıyoruz kaynadıktan 15dk sonra (ben yemek içinde soğandan pek hoşlanmıyorum o nedenle) orta boy bir soğanı bütün olarak yemeğin içine atıyorum şaklaşık 20-25 dk da böyle pişirdim. Daha sonra ayrı bir kapta zeytinyağı ile biber ve domates salçasını kavurdum onu biraz sulandırıp fasulyeme ilave ettim. Fasulyenin dağılmaması benim için önemli bu nedenle salça ve fasulyenin birbirini tamamladığı anlar vardır bu anı yakalayıp ocağımı kapatıyorum. Siz pişirme sürenizi kullanacağınız tencereye ve fasulyenin çeşidine göre ayarlamalısınız. Sabah erken saatlerde pişen fasulye akşama kadar mükemmel bir kıvama oluşuyor ve müthiş ikilisi pilav ve turşu ile güzel bir lezzet katıyorsunuz sofranıza. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder