30 Temmuz 2009 Perşembe


Malzemeler :
- 3 adet yumurta- 1 su bardağı yoğurt- 1/2 su bardağı sıvı yağ- 1 adet kabartma tozu- 1 paket margarin- 1 paket nişasta- Un- ceviz içi
Şerbeti için :
- 6 su bardağı şeker- 7,5 su bardağı su-1/4 limon
Hazırlanışı :
Yumurtalar, yoğurdu, sıvı yağı, kabartma tozunu ve unu karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Daha sonra bu hamurdan ceviz kadar küçük parçalar ayırıyoruz. Sadece 2 adet yumurta büyüklüğünde hamur ayıralım. Başka bir kapta 1 paket nişastanın içerisine biraz da un eliyorum hamuru acarken kullanmak için. Sadece niaşsata ile acılabilir ama ben acemi olduğum için annem hamuru kıyarsın dedi :) ne demek istediğini tam çözemesemde dediğini yaptım. hamurları 3 er li olarak açtım. Öncelikle çay fincanı tabağı kadar acıp sonra aralarına bol bol unlu nişastalı karışımı ekleyip 3 hamuru üst üste koyup fırın tepsimin büyüklüğünde açtım. En alta 2 adet böyle hazırladığım hamur koyduktan sonra üzerine cok da toz gibi ufaltmadığım birazcık iri ceviz içlerini yerleştirdim. Sonra her katta cevileri koydum. Ceviz büyüklüğündeki hamurlarım bittiğinde son kalan ceviz içinide koyup yumurta büyüklüğünde ayırdığım 2 hamuru tek tek açarak üzerine koydum. Hamur ile i,şlemlerim bitince baklavama istediğim şekilde benimki kare idi kestim. Daha sonra 1 paket margarini eriterek sıcak sıcak üzerine döktüm. 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirdim. Arzu edenler üzeri cok kavrulmasın diye gazete kyabilirmiş annem dedi valla :) ama ben koymadım. Fırınım güzel pişiriyor. Ben baklavayı çarşamba günü pişrip şerbetini perşembe günü akşamı yaptım. Annem aynı gün yapsan daha iyi yumuşar dedi ama bunu biraz gec söyledi. Daha sonra şekeri suyu ve limonu kesip kaynatıp şerbetini hazırladım. Şerbeti kaynarken soğuk baklavanın üzerine döktüm ve başka bir tepsi ile üzerini kapattım. Yine annemin tavsiyesi üzerini şerbeti koyduktan sonra ocağın üzerine tepsiyi 5 dk ısıttım. Gerçekten cok yumuşak bir tatlımız oldu. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder