10 Nisan 2012 Salı

evde tavuk dürüm keyfi

Haftasonları gezmek kadar evde vakit geçirmeyide çok seven bir çiftiz. Böyle olunca fazla vaktimizi almayacak , hem daha sağlıklı hemde daha temiz ürünleri tüketmek istiyoruz. Bir film arası, yada ders arsı yarım saatte hazırlayıp tüketebileceğimiz güzel bir lezzet tavuk dürüm.Şu an mevsimi olmasada haftasonu canımız çekip dayanamayıp aldık malzemeleri, domates, biber, tavuğun göğüs kısmı ve hazır lavaş (keşke becerebilsemde evde yapsam ama nerde bende o kabiliyet) tavuklarımızı ince julyen yada küp küp keserek biraz yüksek ateşte tavuk kendi suyunu çekene kadar pişirelim. daha sonra yağımızı ilave edip tavukları biraz kavuralım iyice sertleşmeden biberleri de ilave edip kavuralım. en son safhada henüz domateslerin tam suyu çıkmadığı için ilave edip onlarıda kavurdum ama isterseniz domates mevsimi geldiğinde onları pişmemiş olarak lavaşın içine ilave edebilirsiniz. diğer tarafta lavaşlarımızı yapışmaz tavada biraz ısıtalım. ısınan lavaşın içine yaklaşık üç çorba kaşığı kadar tavuk harcımızı ilave edelim sonra doğranmış marul ve ince ince kesilmiş salatalık turşumuzu ekleyelim. en son yiyecek kişinin zevkine göre mayonez, ketçap, acı sos ileve edip servise hazır hale getirelim. inanın bu orta boy lavaştan iki taneyi rahat rahat yiyebiliyorum o kadar lezzetli :) yanında içecek olarak benim tercihim doğanay acılı şalgam suyu :) biraz garip gelebilir ama o kadar lezzekliki daha önceki kış pikniği yazımdaki o güzel ekmek arası sucukların yanında bile onu içtim. Evimden eksik etmediğim bir içecek her ne kadar eşim içmesede ben o hafta tüketeceğim boyutta bir tane mutlaka alıyorum kendime.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder