20 Mart 2013 Çarşamba

16-17 Mart Çanakkale Gezisi

Özellikle tarihi yazıyorum ki hangi tarihte ne şartlarda gittiğimi hatırlayayım okuyanlarada bir nebze olsun faydası olsun. 18 Mart Çanakkale Şehitleri Anma gününden önce bu ziyaretleri gerçekleştirmek çok güzel oldu. Hiç görmediğim ve merak ettiğim ber yerdi Çanakkale böyle bir tur fırsatı oluncada kaçırmadım. Eskişehir Şara Tur eşliğinde genelinde emeklilerin oluşturduğu bir grupla gezimizi gerçekleştirdik. Ne kadar kalabalıktı anlatamam duyduklarıma göre sadece İzmirden 165 otobüs vardı diğerlerini siz düşünün artık. Oldukça güzel giden havalar tam o hatfa sonu 12 derece düştü 4-8 derece arası değişen sıcaklıklarda Çanakkaleye vardığımızda feribotla Eceabata geçmek dondurdu resmen bizi utandım bu vatan için savaşan kahramanlardan gıkımı bile çıkartamadım. Döndüğümüzde yüzüm soğuktan kavrulmuş kıpkırmızı ve dudaklarım çatlamış haldeyde. Soğuk olmasına alışkındım ama o rüzgarı iliklerime kadar hissettim. İlk günün koşuşturmacalı yoğunluğunda kalabalıktan fırsat bulduğumuz tüm şehitlikleri gezmeye çalıştık. Oralarda olupta duygulanmamak elde değil, kahramanlarımaz teşekkür etmek az bile geliyor dualarımızla bir nebze olsun onları hatırlamak insanı rahatlatıyor. Çanakkale ile ilgili instagramda bir sürü anlık foto yayınladım ordan süreci takip edebilirsiniz. Eşimin çektiği fotoğrafların bir kaçını burada yayınlıyorum. Yine TamerÇevikWorks adresinden kendisini takip edebilirsiniz.
İlk günün koşuşturmalı ziyaretlerinden sonra akşam otelimizde dinlenmeye çekilyoruz. Karanlıkta nereye geldiğimiz tam anlamasakta sabahki güzel manzara karşısında büyüleniyoruz. Assosta deniz kenarında süper bir şekilde uyanıyoruz. Bugün biraz daha sakin hava oldukça güzel tam yürüyüş yapma modundayız. Açık hava müzesi gezip, sakızlı kahvemizi içip öğlen mis gibi balığımızı deniz kenarında yedikten sonra dönüş yolundayız artık. Çok güzel bir geziden mutlu bir pozla size burada veda ediyorum diğer gezimiz 13-14 Nisanda inşallah bu süpriz yeri anlatmayıda merakla bekliyorum.