26 Şubat 2013 Salı

Üçler Kayası Köyü

24 Şubat 2013 Pazar günü EFSAD grubu ile Frig Vadisi gezisinin ilk turunu gerçekleştirdik. Geziye ait fotoğrafları bir dahaki postlarda paylaşmak istiyorum. Benim için gezinin en güzel yeri Üçlerkayası köyünden bahsetmek istiyorum. Köyde gezilecek eski döneme ait bir çok alan var ama biz biraz gruptan koparak köy içinide gezmek istedik. iyikide öyle yapmışız. Bu güzel mahalle fırınında aldık soluğu... Fotolarda gördüğünüz üzere Ahmet Ali amca eşiyle birlikte çoluk çocuğa ekmek yapma hazırlığında. Eşiyle birlikte köyde bir başlarına ama çocuklar bu lezzeti almış bırakırlarmı onlara göndermek için ekmek yapıyorlar. Biz humurun hazırlanmış oldu pişme aşamasında dahil olduk konuya iyikide öyle olmuş, Bir çok çalıyı toplamış samanla bir güzel yaktı fırını biraz bende üşüyünce nasıl iyi geldi ne kadar is koksamda değdi. Bir güzel muhabbet ettik. Eskiden anneminde fırında ekmek yaptığını ve yemeğe doyamadığımız o günleri hatırladım konuştukça benim anlattıklarımada şaşırdılar bu kadar bildiğimi düşünemedi heralde. Uzun süre oturup nasıl ateşi yaktığına temizlediğine ve tepsileri fırına atışına şahit olduk daha fazla meşgul etmemek üzere ayrılırken yemeden gidiyoruz diye üzüldüler ve bir önceki fırından çıkan mercimekli bükmelerden ikram ettiler yemeklere doyamadım desem yeridir. Bir ara eşime bir tane daha yesem ayıp olurmu diye soruyordum çaktırmadan :) çıkarken emeklerinin karşılığı olamaz belki ama bir ücret teklif ettim kesinlikle kabul etmediler. Bende ellerini öptüm helallik istedim ayrıldım yanlarından. Kalan 3 böreğide illaki yanımıza koydular ilerleyen saatlerde Yılmaz abi bir güzel karnını doyurdu onlarla :) Aşağıda köydeki mahalle fırınına ait fotoğrafları koyuyorum... tekrar görüşmek üzere...

















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder