29 Ekim 2013 Salı

26 Ekim 2013 Kütahya -Çavdarhisar-Gediz Aizanoi Kenti Zeus Tapınağı

Cumartesi günü tam bir yıldır gitmek istediğimiz arkadaş ziyaretini gerçekleştirdik. Mervecim evleneli bir yıl oldu biz bir türlü bir araya gelemedik. Bu sefer güzel bir sonbaharda onu ziyaret için düştük yollara. Sabah saat 8 de başlayan yolculuğumuz durmaksızın devam ettiğinde ilk durağımız Gediz'e ulaşmış olduk. Kahvaltı sonrasında tamda o gün kurulan Gediz pazarında dolayıp Adnan Menderes Yaşam Parkında yürüyüş yapıp kahvelerimizi sodalarımızı içtik. Saat 16:00 da dönüş yolculuğumuza başladık.
Gelirken yol üzerinde Çavdarhisar'da gördüğümüz Aizanoi Kenti Zeus Tapınağına dönüş yolunda uğruyoruz. Müze kart geçerli fakat biz evde unuşmuşuz kartları kiş başı 3 tl ödeyerek gezimize başlıyoruz. Akşam güneşinin müthiş renklerinde devasa yapıyı dolaşıyoruz. İlk gördüğümüzde dışarıdan bakıp döneriz düşüncesi Tamer'in alt katı görmelisiniz uyarısı ile uçup gidiyor. Biraz korkarakta olsa aşağıya iniyorum serinlik müthiş hiç ayrılasım gelmiyor. Şöyle bir etrafını dolaşıp tanıtım broşürünü okuduktan sonra az ilerideki roma köprüsü ve borsa alanını da geziyoruz. Biz alandan ayrılırken bir gelin damat geliyor fotoğraf çektirmeye :) Yapının büyüklüğünü görmeniz için yandaki fotoğrafımı ekledim. Yolunuz üzerinde ise mutlaka görmedin gitmeyin diyorum. Tarihi bilgileri için Vikipedi kaynağına yönlendiriyorum sizi. Aizanoi